Tuesday, April 27, 2010

Hari selasa yang redup sesangat..Olih itu saya ambil peluang menikmati kehijauan dihalaman kedai saya.

Tengok lah bunga nih..Dia berbunga sepanjang masa.Tak banyak ragam,cukup air cukup baja dia pun melaram sepanjang tahun.Tapi sejak2 Bibik Suaibah pencen bunga nih merajuk sikit.Ape pun ia tetap membuat hati kecil  ini senyum setiap kali masuk pintu grill NYKOLETT.Ini lah satu2 peninggalan Bibik Suaibah yang telah lama berkhidmat dengan saya.Tak tau kemana dia pergi...Sejak balik Indon tahun lepas dah tak de khabar berita dari nye.


 Yang ini pulak Monkey Palm...pun Bibik Suaibah jugak yang tanam.Dah tinggi dari saya.


Bersih nampak laman saya.Baru saja di belai olih Tukang kebun saya,Sharip.Dia lah mengambil alih kerja2 membersihkan kawasan luar NYKOLETT dari Bibik.Tapi kebun saya takde pokok buah2an,hanya pokok2 tanaman hiasan belaka..


OK,cukup lah mengelamun ..jom jenguk pulak work in progres (WIP)di bawah ni..Ini cadar queen Pn.Hjah Ani yang perlu di quilt.At the moment tengah jelujor tangan (handstitch) mencantuum bahagian atas dengan fiber dibawah.


Bila dah cantum bahagian atas dengan fiber,dan lebihan fiber telah dibuang ini lah rupa nye.


Now kene cantum pulak kain putih sebagai lapik fiber dibawah macam gambar di atas ini Hmmmm memang banyak kerja remeh temeh.Kalau ade kemampuan mahu beli mesin kilang khas untuk jahit comforter...baru senang hidup..Lepas tu kene buka kilang comforter..Haks!!!mula lah meraban....hahaha... Dah siap jelujur tangan baru bolih machine stitch...adeh..berkejar rimau nak menyiapkan satu quilt...tapi i n joy doing it.
  

No comments:

Post a Comment